I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, February 19, 2011

Spesis Baru Ikan Kerapu

Bintuka,19.02.2011 - Hari ini trip memancing bermula dari perairan Weston, Sipitang menuju ke Bintuka. Rombongan kami bertolak kira-kira jam 6.00 pagi dari pengakalan Sungai Padas di Kg. Suasa, Beaufort. Menuju ke muara sungai padas-weston menggunakan Enjin 15HP Yamaha dengan dua buah bot.



Sebelum kami meneruskan aktiviti memancing, kami mencari umpan hidup di muara sungai dengan memasang pukat udang atau pukat karen bagi panggilan orang kampong. Kami juga mencuba rambat. 
Walaubagaimanapun keadaan air yang agak kabut hanya dapat menangkap beberapa ekor udang kertas sahaja. Untuk mendapatkan umpan  yang mencukupi pada hari itu kami membeli daripada nelayan yang turut berada di kawasan tersebut yang sedang memukat.

Rombongan kami kemudian meneruskan perjalanan ke muara Sungai Monkuduan kira-kira jam 8.00 pagi dan meneruskan aktiviti kami sepanjang hari sehingga jam 2.00 petang di kawasan tersebut.






Antara  hasil tangkapan dan seekor spesis baru Ikan Kerapu yang ditangkap pada hari itu. Tidak pasti apa jenis ikan kerapu ini harap para pembaca dapat beri komen.

Semasa perjalanan pulang kami meninjau lokasi baru untuk trip memancing akan datang...Berjumpa lagi di ruangan trip memancing akan datang.

Photo: By DG-Pancing menggunakan Sonny Erickson Xperia X10i

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...